Släpper egen sci-fi-filmtrailer som en del av sin marknadsföringsstrategi

En av de mer roliga marknadsföringsidéerna på sistone: Biltillverkaren OMODA släpper en sci-fi-filmtrailer som en del av deras marknadsföring. Filmtrailern använder filmiska specialeffekter och element från den virtuella världen för att nå den yngre konsumentgruppen, Generation Z.

Under 2022 gjorde bilmärket OMODA från den kinesiska biltillverkaren Chery Automobile sin debut och är nu tillgänglig på 14 marknader över hela världen. År 2023 introducerades den eldrivna versionen av OMODA E5, vilken har fått ett varmt mottagande i Europa. I sommar kommer de första bilarna av modellen att rulla ut på vägarna i Sverige. Nu släpper OMODA en egen sci-fi-filmtrailer som en del av sin strategi i marknadsföringen för att nå den yngre konsumentgruppen. 

– Vi är glada över att presentera vår senaste kreation – en futuristisk sci-fi-filmtrailer som tar tittaren på en spännande resa genom våra visioner av framtidens mobilitet och fordonsteknologi. Med vår nya elbilsmodell, OMODA E5, tar vi ett stort steg in i framtiden och förändrar landskapet för hur vi ser på teknisk innovation, säger Bruno Su på OMODA.

OMODA kommer lansera sin första modell i Sverige under sommaren 2024. OMODA 5 har uppnått den högsta standarden i krocksäkerhet och har tilldelats en 5-stjärnig certifiering av Euro-NCAP samt har blivit rankade etta i J.D. Power i China Initial Quality Study (IQS) ranking för 2023.

Här kan du se filmtrailern.