Virtuella restauranger – nästa trend

Mat är ju kanske inte så kul när den är virtuell, och det är inte heller tanken med det nya konceptet. Däremot kan själva restaurangen främst finnas online – och alltså inte gå att besöka i verkligheten. Fokus är istället att locka kunderna via Foodora, Uber Eats och Wolt.

Under pandemin har hämtmaten som levereras på cykel och moped fått ett ännu större genomslag än tidigare. Det har varit räddningen för rätt så många restauranger. Men nu kommer de sannolikt även få konkurrens av restauranger som egentligen bara består av ett kök någonstans – där maten sedan kan hämtas upp.

Tanken är att fokusera på att bygga varumärken, delvis i samarbete med sedan tidigare kända livsmedelsföretag. Breakit berättar om en startup som ska göra en sådan resa med Santa Maria. De kan då bygga på ett sedan tidigare känt varumärke och använda både deras värden och det de förväntas vara experter på – i det här fallet tacos.

Framtiden kommer så klart utvisa om konceptet är framgångsrikt och i första hand är det nog tättbefolkade storstäder som kommer erbjudas tjänsterna.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *